Istnieje dużo różnych rodzajów reklamy i możliwości promocji. Każda gałąź biznesu w tym aspekcie ma różne potrzeby oraz wymagania. Da się także zastosować ogólne sposoby reklamy marki oraz technik marketingowych. Zaplanowanie jakichkolwiek zabiegów reklamowych jak i wykorzystanie do tego należytych rozwiązań wymaga znajomości tematu a niekiedy współdziałania specjalistów lub firm.
Reklama na targach – stoiska handlowe
Jednym ze skuteczniejszych recept na skierowanie do siebie kolejnych klientów, a także zdobywanie wyznaczonej pozycji i autorytetu we własnej dziedzinie jest partycypacja w branżowych eventach firmowych, forach, spędach. Dzięki temu marka może pokazać się tak ewentualnym klientom jak i pozostałym kooperantom, z którymi może rozpocząć opłacalną współpracę. Uczestnictwo w tego typu wydarzeniach wymaga prawidłowego przygotowania, zarówno samego stoiska jak i specjalnej propozycji dla zainteresowanych. W celu prawidłowego zorganizowania stoiska należy zwrócić uwagę aby było ono harmonijne, utrzymane we właściwej kolorystyce i miało wymagane elementy jak trybunki promocyjne, stojaki na ulotki, roll upy ukazujące podstawową informację, ścianki i pop upy wystawowe. Ciekawym rozwiązaniem będzie zastosowanie ponadto flag reklamowych, które poprawią widoczność stoiska targowego.
Prezentacja swojej firmy
Komunikaty można zaprezentować tak samo w obszarze przedsiębiorstwa, w lokalu, biurze, jak i na zewnątrz. Komunikat zewnętrzny może przyjąć również postać reklamy. Podając przykład wyjątkowo rozpowszechnione są reklamy w transporcie publicznym, pociągach, tramwajach. Przekazy reklamowe czy treści prezentowane są w ramkach zatrzaskowych, tak zwanych OWZ (otwórz, włóż, zamknij), które umożliwiają przedsiębiorcom na sprawną wymianę promowanych przekazów. Takie ramki zatrzaskowe można traktować jako własne miejsce na przedstawianie najważniejszych komunikatów w środku firmy lub dla zainteresowanych plakaty, wykazy, komunikaty, karty dań, schematy, harmonogramy etc.), albo miejsce do wydzierżawienia dla reklamodawców. Ramki reklamowe OWZ to praktyczna forma ogłaszania przekazów zarówno na potrzeby firmy jak i poza firmą.
Sięgnij po kanały internetowe
Sieć zdaje się mieć z roku na rok coraz większy wpływ jeśli rozważamy tematy o rozwijaniu sprzedaży. Jeśli kiedyś było nowością, później jednym z istotnych fragmentów koncepcji marketingowej, tak dzisiaj jest kluczowym. Internet prawie w każdej działalności jest głównym kanałem komunikacji z klientem, jak i wsparciem sprzedaży. Posiadanie strony firmowej to nie wszystko. Ciągła obserwacja możliwości, wzmacnianie wizerunku, dokonywanie badań, sprzedaż bezpośrednia to tylko nieliczne kwestie, o jakie wypada zadbać promując własną firmę online.